Ostatnie informacje

12131415161718
19202122232425
2627282930

Życie Chóru „Echo Kresów” w 2017 r.

chor_m

STYCZEŃ

1. Koncert w Miejskiej Bibliotece Publicznej w K-Koźlu. Salon Muzyki i Literatury -gospodarzem spotkania była  Dyrektor MBP P. Izabela Migocz, która uświetniła nasz występ wykonując z solistą F. Przeradzkim utwór „Idzie kolęda”

2. Koncert kolęd i pastorałek w Kościele pw. św. Zygmunta i św. Jadwigi ŚL. w Kędzierzynie-Koźlu. Nasi parafianie licznie przybyli kolędować z nami, nagrodzili nas gorącymi brawami i ciepłymi słowami uznania.

3. Koncert kolęd i pastorałek w Naszym Dworku w Dziergowicach. Zaprzyjaźniony z nami właściciel p. Leszek Krzywniak hojnie nas ugościł i zaprosił do wspólnego kolędowania z zaproszonymi mieszkańcami Dziergowic.

LUTY

Praca nad przygotowaniem nowych utworów.

Koncert dla seniorów z kędzierzyńskiego Klubu Seniora.

MARZEC

Udział w XV Festiwalu Chórów, Kabaretów i Zespołów Seniora w Warszawie. Wypadliśmy tak dobrze, że jury potraktowało nas jak zawodowców, a że festiwal był dla amatorów, więc pozostały dla nas tylko owacje i słowa uznania.

KWIECIEŃ – MAJ

Intensywne przygotowania do przyjęcia  chóru „Żurawka” z podtarnopolskiego Ostrowa (Ukraina). Prace nad utworami w języku ukraińskim „Pidmanuła” „A ja na to….” i „Mnohoje lita”.

Intensywne próby i nauka nowego utworu w języku Zulu Gula „Sija Hamba” – przygotowania do Praskich Spotkań Chóralnych.

CZERWIEC

1. Gościliśmy chór „Żurawka” pod dyrekcją Stiepana Dżurowskiego.  Zorganizowaliśmy dla gości wycieczkę na Górę św. Anny, wspólną biesiadę w Naszym Dworku w Dziergowicach (tu na wysokości zadania stanął p. Leszek Krzywniak w myśl zasady „czym chata bogata…”) . W przyjaznej atmosferze ,ze śpiewem „raz my, raz wy, a potem razem” miło upłynął nam wieczór.
2. Koncert  i wspólny występ z chórem Żurawka w czasie Dni Kresowych w Hali Sportowej w Kędzierzynie-Koźlu.
3. Wyjazd na Ukrainę do podtarnopolskiego Ostrowa. Tym razem gościli nas chórzyści z chóru „Żurawka”. Zwiedziliśmy Tarnopol – w polskim kościele uczestniczyliśmy we mszy św. i koncertowaliśmy, zwiedziliśmy twierdzę w Zbarażu, zamek i kościół w Starym Wiśniowcu, Zarwanicę, byliśmy w Buczaczu, a Maestro odwiedził Monasterzyska-rodzinną miejscowość swej matki. Jak na chór przystało, w każdym  z odwiedzanych miejsc śpiewaliśmy „z marszu” po kilka utworów, a w Tarnopolskim kościele polskim uczestniczyliśmy we mszy św. i po mszy daliśmy koncert . Ze wzruszeniem wspominamy ludzi ocierających łzy w trakcie naszego śpiewu. Na koniec koncertowaliśmy przy cerkwi grekokatolickiej w Ostrowiu i trzeba było żegnać miłych gospodarzy, by jeszcze odwiedzić Lwów. Przemierzaliśmy ulice i uliczki Lwowa podziwiając architekturę,zwiedzając kościoły by wreszcie z zadumą zatrzymać się na Cmentarzu Łyczakowskim i na koniec  pomodlić się i zaśpiewać Orlętom.
4. Letnie Praskie Spotkania Chóralne z udziałem kilkudziesięciu chórów z różnych państw ,m.in. z Chin , Litwy, Izraela, Holandii, Szwajcarii, Rumuni, Hiszpani. Występujemy w trzech kościołach: św. Mikołaja, św. Marcina i św. Salwatora. Niepewne „Brzydkie Kaczątko rzucone na głęboką wodę”, ale tylko do pierwszego utworu przez nas wykonanego, bo po nim ludzie zwracają na nas uwagę i serdecznie oklaskują.  W  drugim dniu już jesteśmy rozpoznawalni i spotykamy się z sympatią wielu ludzi. Przez jury też zostaliśmy docenieni i wyróżnieni. Zwiedzając Pragę spotkaliśmy chórzystów z Izraela i na Hradczanach wspólnie zaśpiewaliśmy ” Sija Hamba”. W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Kutną Horę .
5. Za szczególne osiągnięcia  w 2016r. w dziedzinie muzyki Prezydent Miasta Kędzierzyn-Koźle p. Sabina Nowosielska, przyznała chórowi „Echo Kresów” i  dyrygentowi Adamowi Wołkowskiemu nagrody Prezydenta Miasta.

LIPIEC, SIERPIEŃ

Próby utrwalające znane nam utwory  no i niewielka urlopowa przerwa .

WRZESIEŃ

Trasa koncertowa  Kożuchów, Szprotawa, Siecieborzyce.

1.Koncert na zamku w Kożuchowie dla Kresowian. Uczestnictwo we  mszy św. w Szprotawie (śpiewamy podczas mszy). Koncert w Siecieborzycach – dożynkowa biesiada. Po koncercie gospodarze zaprosili nas na biesiadę przy suto zastawionych stołach. Śpiewom i tańcom końca nie było, aż  żal było ich pożegnać.
2. Wyjazd na warsztaty do Trzebieży. Już drugi raz odwiedzamy Trzebież, by popracować nad nowymi utworami, a przy okazji odwiedzić Świnoujście, Szczecin i zaśpiewać w kościele w Szczecinie Niebuszowie.

PAŹDZIERNIK

1. Występ „Pod Papugami” dla mieszkańców Osiedla Zachód – mieszkańcy miasta chętnie z nami się bawili i hojnie brawami obdarzyli.
2. Nyska Senioriada – po raz trzeci braliśmy udział w tym wydarzeniu.

LISTOPAD

Festiwal Czterech Kultur – po raz drugi organizujemy taki festiwal z udziałem zespołów kultury niemieckiej, kultury romskiej i kultury śląskiej  .

I jeszcze koncert w Kościele pw. św. Zygmunta i św. Jadwigi Śl. w Kędzierzynie Koźlu. A przed nami jeszcze w listopadzie koncert w Oleśnicy i Zabrzu.  Grudzień też zapowiada się pracowicie, gdyż zapraszają nas do Świdnicy, Katowic. Zaśpiewamy też dla kędzierzyńskich Seniorów i przygotowujemy Spotkanie Opłatkowe – na brak zajęć nie narzekamy.